Covid-19

 

Heeft u last van neusloop, keelpijn, hoofdpijn, hoesten, zelfs zonder koorts? Kom dan niet naar de praktijk. Wij laten iedereen met verkoudheidsklachten eerst testen in het triagecentrum of in een apotheek, via een code. U kunt zelf een code aanmaken op https://www.mijngezondheid.belgie.be/, of u kunt ons bellen indien u ook medische vragen heeft.  https://mijncoronatest.be.

Momenteel beschouwen we alle personen met luchtwegklachten als mogelijk besmet. Indien u gewoon verkouden bent, en u niet per se een dokter hoeft te zien, vragen we u om ons niet te bellen, maar zelf een code aan te maken op https://www.mijngezondheid.belgie.be/. Heeft u toch medisch vragen, kunt u ons uiteraard wel nog steeds bellen.

Om te vermijden dat besmette patiënten in de wachtzaal komen te zitten naast onze oudere kwetsbare patiënten, testen we zelf niet meer, maar verwijzen we iedereen met verkoudheidsklachten – na een telefonische inschatting uiteraard – eerst door naar het triagecentrum of naar een apotheek. Dit gaat alsvolgt:

  • Maak zelf een code op https://www.mijngezondheid.belgie.be/ of, enkel indien u ook medische vragen hebt, bel ons op 09 232 50 32. Een arts maakt dan een telefonische inschatting. Indien de arts van mening is dat u moet getest worden, en dat het klinisch onderzoek kan wachten tot na de testuitslag, verwijst hij/zij u door naar het triagecentrum, of naar de apotheek, waar u getest zal worden. We testen dus zelf NIET in de praktijk.
  • U krijgt van ons een code via SMS, of via https://www.mijngezondheid.belgie.be/
  • Met die code kunt u zelf een online afspraak boeken in een triagecentrum naar keuze, via https://www.mijngezondheid.belgie.be/, of bij een apotheek, via https://www.apotheek.be/nl/apotheker/Pages/In-welke-apotheken-kan-ik-me-laten-testen-op-COVID.aspx
  • In afwachting van uw testresultaat, blijft u in quarantaine. Deze documenten worden u automatisch doorgestuurd bij het aanmaken van een test code.
  • De resultaten kunt u zelf raadplegen via de CovidSafe app, of ook via https://www.mijngezondheid.belgie.be/

Een ziekteattest kan u via ons beveiligd patiëntenplatform Helena ontvangen. ( login via EID of Itsme app).  Desgewenst kan u het ook per mail ontvangen.

 

Wat doet u als patiënt zelf als u naar de praktijk komt ?

  • Was uw handen voor u naar de praktijk vertrekt
  • Draag een mondmasker als u binnenkomt
  • Kom slechts 5 min voor het tijdstip dat u is toegewezen naar de raadpleging
  • Ontsmet uw handen met de alcogel aan het secretariaat of in de wachtzaal
  • Ontsmet uw handen opnieuw bij het verlaten van het praktijkgebouw
  • Betaal contactloos indien mogelijk
  • Huisbezoeken blijven voorbehouden voor patiënten die zich wegens medische redenen niet naar de praktijk kunnen verplaatsen

Heeft u een hoog risico contact gehad?

U hoeft niet meer getest worden, volgens de nieuwste regels.

 

Voor info over het coronavirus surf naar www.info-coronavirus.be    Bij algemene vragen over het coronavirus die niet onmiddellijk over jouw directe gezondheid gaan kan je ook bellen naar de coronacentrale via 0800/14689

(Deze versie werd laatst aangepast op 07/02/2022)